Metallarbeid
Ser du etter en smed for metallproduksjon? Vi har 22,028 leverandører i denne kategorien. Send forespørsel.
Kom i gang
33,099 registrerte fagfolk
88,661 løste prosjekter
4.8 av 5 Gjennomsnittlig evaluering av våre eksperter
226 512 Applikasjonsinstallasjoner
Alle tjenester
Alle tjenester
Trenger du en tjeneste innen metallproduksjon? Wilio hjelper deg med å finne kvalitetseksperter innen produksjon av gjerder, porter, trapper, rekkverk og rekkverk. Kostnadene for produksjon og montering av stålkonstruksjoner avhenger vanligvis av spekteret av tjenester. Se mer informasjon om tjenestene: konsultasjon, fraktkostnader, service etter garantien levert av en av våre 22,028-eksperter i kategorien.
Se også:Prisene
33,099 registrerte fagfolk
88,661 løste prosjekter
4.8 av 5 Gjennomsnittlig evaluering av våre eksperter
226 512 Applikasjonsinstallasjoner
Nyttig informasjonHva trenger du å vite
Metallbearbeiding - Kunst av metallbearbeiding
Metallproduksjon er prosessen med å produsere dekorative eller verktøyelementer fra metall. Resultatet kan være forskjellige gjenstander, fra smykker og sølvhendelser i stor grad, som skip, broer og oljeraffinaderi. Derfor er det et bredt spekter av ferdigheter, prosesser og verktøy i metallbearbeiding.
Metallbehandlingshistorikk har startet et par årtusener. Folk oppdaget funksjoner av visse malmer. De fant at de kan produsere et metall ved å smelte eller et metall ble en del av deres liv på kort tid. Metallegenskaper og duktilitet tillot folk å slå ham på våpen, verktøy, ornamenter og andre nyttige gjenstander.
Det eldste metallbehandlingsverktøyet er hammer. Rundt 2500 før n. l. folk lærte å kaste eller helle smeltet metall for å danne. Deretter, i de neolitiske metaller som kobber, sølv og gull dannet i smykker og senere, ble det funnet en rekke talentfulle håndverkere som behandlet produksjonen av tak, sølvsmykker eller brønner på tidspunktet for bronse. Bronse tid var en periode da folk begynte å produsere bronse skulpturer og legering messing.
En annen betydelig utvikling i metallbearbeidingindustrien har skjedd på jern når strykejernet ble brukt til å produsere ulike nyttige verktøy. Inntil nå har det vært store fremskritt i metallbearbeidingsindustrien, spesielt i produksjon av legering og i bruk av metaller til industrielle formål. I det 12. århundre produsert fine smykker fra sølv. Goldsmiths begynte å organisere guilden på grunn av stor etterspørsel etter smykker. I løpet av 17- og 18. århundre var kvalitets sølvvarer og smykker også svært krevd i Europa. I tillegg, i denne perioden, begynte Prekolumbiva America å håndtere engrosforsyning av smykker med sølv ornamenter.
Metallbearbeiding inkluderer arbeid med hammer, trekking, soling og støping. Noen av de dekorative prosessene i metallbearbeidingsindustrien er preget, skadelig, enamelling, etc.
Forme er et sett med prosesser hvor metallet varmer og former. Hot montering ligger i en metalldeformasjon av hydrauliske presser og hammer. Det finnes flere typer støping, inkludert støping i sand og skall, investering, sentrifugal, roterende og trykkstøping.
Vognprosesser Endre metall til en geometrisk form som resulterer i en juvel eller ornament.
Fresing er en annen måte å forme sølv ved hjelp av en fresemølle.
Andre prosesser inkluderer sliping, lodding, hard lodding, strekking og merking. Smelte endrer juvel til arbeidsstykke. Det siste trinnet i å produsere sølvsmykker er bearbeiding eller modifikasjon.
Metallproduksjonen er et bredt begrep i hvilken bransje er inkludert, vitenskap og metallurgi. Det er imidlertid også en kunstform og hobby for mange mennesker, praksis som kombinerte mange kulturer, løp og sivilisasjoner.
Metallprodukter, verktøy og dekorative gjenstander er laget av forskjellige metaller, inkludert kobber, jern, sølv, bronse, bly, gull og messing. De eldste kunstige artiklene var fra stein, tre, bein og leire. Senere lærte folk å være til nytte for metaller fra bakken og behandle dem til fag. Metallproduksjonsresultater er beholdere, tallerkener, korcler og rituelle objekter, dekorative gjenstander, arkitektoniske ornamenter, personlige ornamenter, statuer og våpen.
Generelle prosesser og teknikker
Mange av de tekniske prosedyrene som brukes er i utgangspunktet de samme som de som brukes i antikken. For eksempel, det første metallbearbeiding kjent, for eksempel soling, preg, forgylling, kablet tegning, emalje og edelstener.
Smiing og casting.
Alle dekorative beslag ble opprinnelig produsert av hammer. Flere deler av hvert produkt ble formet separat og deretter ble forbundet med tråder eller klemmes på en fast kjerne (lodding ennå ikke ble oppfunnet). I tillegg ble de spredte kobberplatene dannet i sang og individuelle stykker ble kombinert med kobbertråder. Et utmerket eksempel på et slikt arbeid er den egyptiske statuen av Farao Pepi i livsstørrelsen i det egyptiske museet i Kairo. Ca 2500 før N.L. To standardmetallproduksjonsmetoder ble utviklet og avstøpt. Metode for tapt voks (støping ved bruk av voksform) ble anvendt i Egypt ca. 2500 før N.L. Senere, etter avstøpningsmetoden i former med kjerner erstattet primitiv og langvarig rivningsprosess, forblir hameren hovedverktøyet for å lage kunstverk av edle metaller. Hammer og slag har blitt gjort alt som kan tilskrives assyriske, etrusk og gresk gylden.
Tiędi er kunsten å heve ornament i lindring fra gummisiden. Designet er først trukket på overflaten av metallet, og motivene er begrenset av en tracker som overfører de grunnleggende delene av tegningen på baksiden av platene. Styret heves deretter med forsiden ned til asfaltblokken, og delene som skal løftes, er å hamre ned i den kompatible asfaltet. Deretter fjernes platen og lettet igjen for å møte opp. I smiingen fortsetter, denne gangen er bakgrunnsdesignet i asfalten. Serien av disse prosessene om omrøring og re-embedding, etterfulgt av å trykke, når metallet til deres endelige utseende.
Det er tre grunnleggende typer verktøy - for strekking, på preg, og til ekstrudering, samt et spesialisert verktøy med vibrasjon eller vårstang som brukes til å oppnå ellers utilgjengelige områder. Ornet i lettelse er også produsert av mekaniske midler. Et tynt bøyelig metallplate kan komprimeres i former. Alle disse metodene var allerede kjent i antikken.
Stansing.
Stansing er gjort av hammer og slår i metall. Disse slagene er formet slik at de er i stand til å oppnå noen effekt - enten gravure (hakket under overflaten av metall) eller lettelse som metallmaskinen ønsker å skape. Designet er dannet på overflaten og lettelsen kan oppnås ved å skrive tilstøtende regioner for å danne bakgrunn. Et slikt razing arbeid skaper noen ganger lettelse, men i den andre prosessen er formen stemplet bakfra. Detaljert overflatebehandling av lettelse oppnås ved å preget; Dette uttrykket gjelder også for retusjering og gjennomføring av støping med håndlagde frimerker.
Gravering.
Gravering betyr kutting eller kuttingslinje. Det er gjort med et skjæreverktøy ved trykk på hånden din. Skiller materialet når de graves. Når stokken presses med trykk, kalles denne prosessen.
Lossing.
Dekorasjonssystemet kjent som Damascation stammer fra Orient og praktiserer ofte morgengullsmedene i Damaskus; Derfra stengene navn. Den setter inn en gulltråd (noen ganger sølv eller kobber) på overflaten av jern, stål eller bronse. Overflaten som mønsteret skal dannes, er mykt kuttet med et skarpt verktøy. Den gyldne tråden er hamret i mindre brasiner med skjæreområde med hammere og sikkert fast.
Niello er prosessen med lossing av graverte ornamental sulfidmønster med sølv eller sulfidblanding. De første forfatterne som skrev om å forberede Niello og hans søknad til sølv, var Eraclius og Theophilus i det 12. århundre og Benvenuto Cellini i det 16. århundre. Ifølge dem er det ikke produsert ved å bli med sølv, kobber og bly og påfølgende blanding av smeltet legering med svovel. Svart produkt (en blanding av sølv sulfider, kobber og bly) er pulverisert; og etter gravert metall, vanligvis sølv, fuktet med en smak (er) som brukes til å støtte en del av pulveret og metallet, er tungt oppvarmet; Niello smelter og dekker graverte kanaler. Overskytende Niello fjernes ved å skrape til de fylte kanalene er synlige, og til slutt klatret overflaten.
Itamation.
Det er to måter å påføre emalje til metall: kamre, hvor disketten i Kove er fylt med emalje; og Cloisonne i hvilke metallbelter påføres metalloverflaten som danner celler, og den fylles deretter med emalje.
Gildation.
Gilding er en kunstnerisk dekorasjon av tre, metall, gips, glass eller andre emner ved å belegge gull i blad eller pulverform. Dette uttrykket gjelder også for bruk av sølv, palladium, aluminium og kobberlegeringer. Den eldste av historiske folk hadde mesterverk gins, som tester overlapper av et tynt gullplate på kongelige mamma bushings og gamle Egypt møbler. Kinesisk kontroll dekorert tre, keramikk og tekstil med vakre gyldne mønstre. Greker gull, ikke bare tre, murverk og marmorskulpturer, men også påført den gyldne amalgam, ved hjelp av varmephed kvikksølv og forlot gullbelegget på metalloverflaten. Fra greske, romerne tar kunsten, takk til at deres templer og palasser skinner av strålende forgylling.
Å legge gull i tynn 0,25001 centimeterblader gjøres vanligvis ved manuelt, selv om maskiner brukes til en viss grad. Etter kutting på et standardfirkant på 9,84 centimeter, er billetter satt inn mellom blader av små bøker og klar til bruk av Ravage. Mange stoffer hvor kunstgilding kan være og oppnå nye og fantastiske effekter, kan kreve spesielle tilpasninger og anvendelser av sine metoder og materialer.
Alle forgyllingstyper har noen grunnleggende prosedyrer. For eksempel må substratet for å bli forgylt, nøye fremstilt av grunnbelegget. Glatte farger, lakk eller tetnings lim brukes i henhold til typen slipt materiale. Korrosjonsmetaller kan males (og beskyttet) med et viktig belegg eller jernoksidfarger. Mønster kan også plasseres ved å trykke på eller støpe, pulverkalk eller tørt pigment via perforert papir laget med massasjehjulene festet til vertebrater; Swivel Layout lar deg oppnå de mest kompliserte designene.
For å skape en klebende overflate på hvilket gull som skal holde, er det nødvendig å fremstille overflaten av den forgylte overflaten. Typen av lim som anvendes, avhenger av hvilken type overflate som skal gildes, og om det er nødvendig for limet å henge raskt eller sakte. Når limet er tilstrekkelig tørket, kan det gylne arket eller pulveret påføres. Den gyldne billetten kan brukes fra boken på overflaten av det forgylte objektet. Men det gyldne kneet holder en bok fast i venstre hånd med en dekket gullbillett, og med et flatt og skarpt verktøy som tar gullskiver. Deretter bruker en kameljakkebørste forsiktig med gyldne billetter til klar overflate. Brushbilletten holder takket være en statisk elektrisitet som lyet er skapt av mild med børsten etter ansiktet.
For noen goving prosesser, brukes en padholder. Det er et rektangulært stykke tre, en stor ca 23 x 15 centimeter som strammes med flanel og dekket med et behandlet kalveskinn; Om den ene enden av pergamentskjoldet beskytter et forsiktig brev før strømmen. Når GILDATION er fullført, bør området dekket av blader gnides med myk bomulls kirurgisk kvalitet. Dermed oppnås en høy glans av forgylt overflate.
Løs stykker gull Kanskje fra det ferdige arbeidet for å fjerne en kameljakkebørste. Gullgull kan pulver med gnidning gjennom en sikt med mild maske. Imidlertid er pulverisert gull også dyrt at det ofte erstatter bronsepulver. Hvis det gylne bladet brukes til forgyllingsbomber og tak av bygninger, brukes den i båndform. Etterbehandlingsprosesser som polering kan du finne skulptur.