Praktisk Prosjektledelse
Ser du etter en designer for et implementeringsprosjekt? Vi har 21,724 leverandører i denne kategorien. Send forespørsel.
Trenger du implementering av et tjenesteprosjekt? Wilio hjelper deg med å finne kvalitetseksperter til å utarbeide den medfølgende rapporten, den oppsummerende tekniske rapporten og den totale byggesituasjonen. Prisen på prosjektdokumentasjon for konstruksjonen avhenger vanligvis av omfanget av tjenester. Se mer informasjon om tjenestene: statisk beregning, stykkliste, tegninger levert av en av våre 21,724 spesialister i den gitte kategorien
Implementeringsprosjekt av bygningen Hjem Prosjektledelse er grunnlaget for at hvert byggeprosjekt er basert på. Konstruksjonsprosjektlederen må skaffe ulike ferdigheter og kompetanse for å flytte i prosjektet og etablere en funksjonell forbindelse med mange lag. Byggeprosjekter krever stadig endringer, og i denne forstand er prosjektledelsen nøkkelen til stabiliteten til hele prosedyren. I denne artikkelen vil vi prøve å utføre grunnleggende konsepter og prinsipper knyttet til byggeprosjektstyring. Hva betyr styring av byggeprosjekter (CPM)? Byggeprosjektledelsen kan defineres som ruting, regulering og tilsyn med prosjektet fra opprinnelsen til slutten. Det ultimate målet med å administrere byggeprosjekter er å tilfredsstille kundens krav til et levedyktig prosjekt når det gjelder funksjonalitet og budsjett. Det finnes et bredt utvalg av typer byggeprosjekter som forretnings-, bolig-, industrielle og tunge byggeprosjekter. Rollen som byggeprosjektleder Byggeprosjektlederen er ansvarlig for planlegging, koordinering, budsjett og tilsyn med prosjekter fra begynnelsen til slutten. Kort sagt må byggeprosjektlederen ta vare på: Bygge et budsjett og forhandle kostnadsestimater Ordne reisebestillinger Velg den mest effektive byggemetoden og strategien Hold kontakten med tilpassede eller budsjettforholdsklienter Diskuter tekniske og kontraktsmessige detaljer med arbeidere og andre faglige parter Vær forsiktig med ansatte på byggeplassen arbeid med eksperter på bygging og konstruksjon I noen tilfeller kan det skje, selv om prosjektet fortsatt er i utvikling. Utvalget er basert på auksjonsprosessen med ulike leverandører. Det er tre rådende metoder basert på leverandøren: lave forsyningsvalg, best verdi utvalg og kvalifikasjonsbasert utvalg. Leverandører bør kunne håndtere vilkårene, budsjettproblemer, offentlig sikkerhet, beslutningstaking, kvalitetsstyring, arbeidstegninger, menneskelige ressurser og matematikk. Byggeprosjektledelse: Hovedfunksjoner Building management er vanligvis utvidet til en rekke forskjellige funksjoner. De viktigste av dem kan være oppsummert som følger: 1. Spesifikasjon av målene og prosjektplanene, inkludert forslaget til omfanget, tidsplan, budsjett, beslutningstaking på de ønskede resultatene og utvalget av prosjektdeltakere. 2. Økende ressurseffektivitet ved å skaffe seg arbeid og nødvendig utstyr. 3. Implementering av mange operasjoner gjennom legitim koordinering og styring av inngåelse av kontrakter, planlegging, estimering, design og konstruksjon gjennom hele prosedyren. 4. Effektiv utvikling av pålitelig kommunikasjon mellom agenter for å løse eventuelle konflikter som kan oppstå. Hovedprinsippene for byggeprosjektstyring er ingen hemmelighet at ledelsen av byggeprosjekter er et ganske komplisert område. Det er imidlertid flere grunnleggende prinsipper som bør holde alle som bare kommer inn i terrenget. Alt starter ved å adressere prosjektets eier til leverandører for å søke om bud. Byggforvaltere som er interessert i prosjektimplementering, og tilbyr deretter eierskapet. Tilbudet vil inneholde detaljer om hvor mye penger som prosjektets eier må tilby for å fullføre prosjektet. Det er to typer pris tilbud: 1. Åpne meny: Åpent tilbud er uløselig knyttet til offentlige prosjekter. Dette er auksjon der en leverandør er velkommen til å sende tilbudet sitt. Åpent tilbud er vanligvis åpenbart promotert. 2. Lukket meny: Private prosjekter er basert på lukkede bud. Prosjektets eier sender en utfordring for å sende tilbudet til et bestemt antall leverandører. Forvaltning av byggeprosjekter Etter å ha mottatt alle tilbudene for et bestemt prosjekt, er eieren å velge leverandøren en av de følgende tre måtene: 1. Valg med lav forsyning: I dette tilfellet er det et stort gjenstand for interesse. Byggeforvaltningsselskaper sender de laveste avtalene som er åpne for å fullføre prosjektet. Prosjektets eier velger det laveste tilbudet og fortsetter med det. 2. Valg av best verdi: Denne prosessen legger vekt på kvalifikasjon og pris. Eieren velger det mest attraktive tilbudet når det gjelder kvalitet og penger. 3. Valg basert på kvalifikasjoner: Denne metoden skal vedtas når kvalifikasjonen brukes som et enkelt kriterium for valg av bygningsstyring. Kvalifikasjonsforespørsel (RFQ) hjelper eiere til å få ytterligere opplysninger om leverandørens erfaring og kompetanse i prosjektorganisasjonen. Typer av kontrakter Kontraktstype bør også avtales etter valgprosedyren. Som regel er det fire typer kontrakter: 1. LUMP SUM: Den mest populære typen avtale. Eieren og entreprenøren satte en fast pris for hele prosjektet. Prisen forblir den samme, selv om den samlede kostnaden for prosjektet er lavere enn det avtalte beløpet. 2. Enhetspris: Hvis det er objektive vanskeligheter med å bestemme seg for sluttpris på forhånd, er denne metoden foretrukket. Prosjektets eier tilbyr materialer med en bestemt enhetspris for å redusere utgiftene. Forvaltning av byggeprosjekter 3. Kostnadsøkningsgebyr: Priskontrakt pluss kostnader er den beste kontraktsavtalen for leverandører. I tillegg til den samlede kostnaden for prosjektet og avtalt faste leverandøravgift, må eieren betale alle andre uforutsigbare utgifter etter ferdigstillelse. 4. Garantert maksimumspris: Den siste typen kontrakt er ikke veldig forskjellig fra tidligere. Nøkkelforskjellen er den maksimale kostnaden som ikke kan overskrides i dette tilfellet. Prosjektstyringsprosesser Menyprosessen avsluttes, og nå er det tid for alle mennesker involverer dem i prosjektet. Generelt har hvert prosjekt en standard livssyklus uavhengig av sine spesielle egenskaper. Denne strukturen kan skisseres i fire grunnleggende stadier: 1. Initiering av prosjektet i første fase er satt av prosjektets mål og gjennomførbarhet. Dette er et avgjørende stadium av hele prosessen fordi det kan indikere om dette prosjektet er en god mulighet eller ikke. Om nødvendig vil en feasibility studie finne sted og den anbefalte løsningen / planen vil bli utstedt på grunnlag av resultatene. Når alt er bestemt, vil et dokument bli opprettet (PID). Prosjektets lansering gir grunnleggende for byggeplanen og er en av de viktigste gjenstandene i prosjektledelsen. Utforsk Lessbuild i dag! 2. Planleggingsfasen i prosjektplanleggingsfasen vil avgjøre alt arbeidet som skal utføres. Det er en pågående aktivitet nesten til slutten av prosjektet. Hovedprioriteten i planleggingsfasen er tid, kostnad og ressurser for prosjektet. Basert på disse kravene, vil strategien som må følges. Dette kalles også Range Management. Et annet viktig dokument som må utarbeides, er strukturen i arbeidsforbrytelsen (WBS), en sjekkliste som deler alt nødvendig arbeid for mindre enn en fungerende kategori (du kan gjøre det i vår byggeplanleggingsprogramvare). Bare et definert budsjett, tidsplan og arbeid, prosjektet er nesten klar til å starte. Det neste trinnet i denne virkelig viktige prosessen er risikostyring. På dette tidspunktet bør det undersøke alle mulige trusler for prosjektet og komme opp med en solid løsning. Endelig er kommunikasjonsplanen også viktig fordi det vil sikre effektiv informasjon mellom prosjektpartene. 3. Implementeringsfasen i implementeringsfasen blir satt i drift av byggeprosjektstyringsplanen. Denne fasen er generelt delt inn i to hovedprosesser: implementering og overvåking og kontroll. Prosjektgruppen sikrer implementeringen av oppgavene som kreves. Samtidig overvåkes fremgang og endringer gjøres. Faktisk bruker prosjektlederen mesteparten av tidsovervåking og avhengig av informasjonen den mottar, omdirigerer oppgaver og opprettholder kontroll over prosjektet. 4. Endelig fase (frist) Den endelige fasen av prosjektet er dens offisielle oppsigelse. Prosjektlederen vurderer hva det vendte seg godt og refererer til eventuelle feil. På slutten er det en prosjektrapport, beregner det endelige budsjettet og vil gi informasjon om alle oppgaver som forblir uferdige. Prosjektrapporten i kombinasjon med analyse av mulige lidelser vil være en verdifull tilbakemelding for fremtidige byggeprosjekter. Prosjektplanlegging Pålitelig planlegging kan utelukke mange risikoer som kan oppstå under byggeprosjektet. Hovedmålet med planlegging er å forbedre tildeling av materialer og ressurser i prosjektet. Dette kan unngås av mulige forsinkelser, og bedre kommunikasjon mellom ulike parter kan sikres. Det finnes en rekke forskjellige planleggingsteknikker som kan velge prosjektleder: 1. Ganttov Diagram: Det er utvilsomt et av de mest praktiske systemene som kan ha et prosjektgruppe tilgjengelig. Gantts diagram kan gi deg en oversikt over byggeprosjektet og informere deg om oppgavene som forlot eller er ferdig i tide. 2. Likevektsplanlegging: likevektsteknologi er en ekstremt nyttig metode for gjentatte oppgaver. Det kan gi bemerkelsesverdig hjelp ved fylling av frister og effektiv ressursfordeling. 3. Metode for kritisk vei: Det er et av de mest populære planleggingsverktøyene og bidrar til å systematisk distribuere ressurser og den nøyaktige beregningen av tidsplaner. Kort sagt, metoden for kritisk bane kan bidra til en tidligere eller i det minste rettidig fullføring av byggeprosjektet. 4. Q-SCHEDULING: Denne byggeplanleggingsmetoden har nylig blitt stadig mer kjent fordi det tillater prosjektledere å kompilere mange og noen ganger motstridende oppgaver i riktig rekkefølge. Building Project Management Budsjett Definere budsjettet er langt fra en av de mest grunnleggende parametrene, som bør tas i betraktning ved utarbeidelse av et byggeprosjekt. Kostnadsoverslaget kan være en svært utfordrende oppgave, men hvis det er gjort riktig, kan det være en av nøklene til suksess. Som regel er det fire grunnleggende parametere som prosjektlederen skal huske på: 1. Prosjektanalyse: Det første tiltaket som skal vedtas er å klargjøre ulike mål og restriksjoner på prosjektet. Når du gjør det, kan du få en bedre ide om hva du vil oppnå, og hvem du trenger nøyaktig for å oppnå det. 2. Budsjett estimering: Etter arrangementet av alle prioriteringer i prosjektet, er tiden å organisere et budsjett i samsvar med en fast tidslinje. Nå er det en god tid å søke om tilbud fra kontraktsmessige leverandører interessert. Budsjettbygging 3. Kostnadsovervåking: Så snart byggeprosjektet vil bli lansert, er det nødvendig å begynne å overvåke kostnaden for prosjektet. Jo før du begynner å gjøre det bedre fordi det vil tillate deg å finne ut noen misbruk av ressurser før det er for sent. 4. Regnskap: En svært kompetent regnskapsavdeling er viktig. I samarbeid med prosjektgruppen vil de være ansvarlige for å opprettholde driften av alle økonomiske avtaler fra planen. Juridisk aspekt av byggeprosjekt Byggeprosjektet består av mange forskjellige detaljer. En av de viktigste at ingen prosjektleder bør overses, relatert til sine juridiske parametere. En godt forberedt byggeprosjektleder bør alltid kunne tilby svar på potensielle juridiske tvister eller risikoer som kan vises. På denne måten er hele prosjektet sikkert og bygget på solide fundament. Fem hovedområder må tas i betraktning: 1. Sider: Denne kategorien refererer til alle som er involvert i byggeprosjektet (leverandører, konsulenter, underleverandører, kjøpere, etc.) 2. Kontrakter: Selv om det er noen faste former for kontrakter for byggeprosjekter, bør mange ganger de nødvendige endringene i avtalene gjøres, slik at juridisk rådgivning er mer enn viktig. 3. Lovgivning og regulering: Kvalitets juridisk team kan sikre at all forskjellig lovgivning og forskrifter er riktig oppfylt. 4. Anskaffelse: Innkjøpsprosessen gjelder kjøp av alle forskjellige materialer og tjenester som trengs for byggeprosjektet. Det er derfor viktig at hele prosjektet er konsekvent regulert fra et juridisk synspunkt. 5. Forsikring: Det er ingen hemmelighet at det er mange fysiske farer på byggeplassen. Derfor bør prosjektleder informeres og bør tas vare på alle små detaljer om forsikringskontrakter. Konklusjon Sett sammen et byggeprosjekt er virkelig utfordrende innsats. Det er en integrert mengde parametere og elementer som bør være utmattet for å analysere.